Top Arrow
Quick Appointment Icon
RANDEVU AL
Search Icon
Ara


GÖZ DAMLASIYLA GÖZÜNÜZÜ KÖR ETMEYİN


4.11.2009

Uzmanlar , içerisinde yüksek kortizon bulunan göz damlaları ve pomatların , doktor kontrolünde alınmaması durumunda , kornea tabakasına büyük hasar vereceğini , hatta göz delinmesine sebep olabileceğini bildirdi Dünya Göz Hastaneleri doktorIarından Op . Dr . Füsun Uzunoğlu , göz damlalarının bilinçsizce kullanılması durumunda onarılmaz hasarlara neden olabildiğini söyledi.

Uzunoğlu , " Kortizonlu göz damlalarının bilinçsiz ve doktor kontrolü olmadan kullanılması , bağışıklık sistemini bozarak , gözü bakteriyel enfeksiyonlara karşı dayanıksız hale getiriyor . Göz delinmesi gibi tehlikeli sonuçlar da doğurabilir " dedi . Kontrolsüz göz ilaçlarının kullanımının katarakt ve glokom ( göz tansiyonu ) gibi hastalıklara da zemin hazırladığını vurgulayan Dr . Uzunoğlu , " Kortizonlu göz damlalarının kullanılması bu hastalarda ani göz tansiyonu yükselmelerine ve görme sinirinde hasara yol açar . Gerekirse ilaç kesilmeli " diye konuştu . POMATLAR DA TEHLİKELİ Dr . Füsun Uzunoğlu , kortizonlu göz pomatlarının da aynı etkilere yol açabileceğini ifade ederek şunları söyledi : " Gözünüzde en ufak bir şikayet bile hissetseniz , tavsiye edilen veya daha önce başka bir göz rahatsızlığı için verilen göz damlasını kullanmayın . Basit bir müdahale ile geçebilecek göz rahatsızlığı I kontrolsüz ilaç kullanıma bağlı olarak kalıcı hasarlar bırakabilir.

    20

  • HABERLER

  • 0

  • KURUMSAL YAYINLARIMIZ

  • 70

  • BASINDA BİZ

  • 20

  • BİYONİK GÖZ

Left Arrow
Right Arrow